محلول برای شست و شوی فرش و موکت

محلول برای شست و شوی فرش و موکت

  • محلول برای شست و شوی فرش و موکت

فرمول شماره یک رزین ۱۵ قسمت سود سوزآور ۴ قسمت آب ۱۸ قسمت مجموع را بجوشانید تا عمل صابونی شدن انجام شود و سپس مواد زیر را اضافه کنید. محلول آمونیاک ۱۸ قسمت آب ۶۰ قسمت به هنگام مصرف یک لیوان از این محلول را با دو لیوان آب مخلوط کنید. فرمول شماره دو محلول صابون ۱۲۰ سانتیمتر مکعب محلول آمونیاک ۶۰ سانتیمتر مکعب بنزین سفید ۱۲۰ سانتیمتر مکعب کلرفرم ۲۰ سانتیمتر مکعب نیترات پتاسیم(شوره) ۱۰ سانتیمتر مکعب آب تا مجموع برسد به ۱۰۰۰ سانتیمتر مکعب نیترات پتاسیم را در آب حل کنید. محلول آمونیاک را به محلول آب و صابون اضافه نمائید، سپس کلرفرم و بنزین را روی آن بریزید، خوب تکان بدهید و دو محلول را به هم بیفزائید.
محلول صابون برای فرمول فوق را می توان به صورت زیر تهیه نمود. روغن زیتون ۶۰ سانتیمتر مکعب پتاس سوز آور ۱۲ گرم الکل و آب به مقدار کافی

روغن را در بشقاب مناسبی بریزید، ۳۰ سانتیمتر مکعب الکل به آن اضافه کنید و سپس پتاس را که قبلاً در ۳۰ سانتیمتر مکعب آب حل شده است با آن مخلوط نمائید و با حرارت غیر مستقیم گرم کنید تا کاملاً صابونی شود.

برای تحقیق در مورد اینکه آیا عمل صابونی شدن کامل شده است مقدار کافی از محلول را برداری و در آب جوش بریزید چنانچه کاملاً حل شد بدون آنکه قطرات روغن از آن جدا شود مراحل عمل تکمیل شده است. در این صورت بگذارید محلول خشک شود، سپس ۵۰۰ سانتیمتر مکعب الکل صنعتی به آن اضافه کنید و بقیه را تا آنجا که حجم محلول به یک لیتر برسد آب بریزید و در پایان از کاغذ صافی عبور دهید.

فرمول شماره سه صابون مایع ۶۰۰ گرم الکل ۹۰۰ گرم آب ۵/۱ لیتر این محلول برای از بین بردن لکه های روی فرش مصرف می شود. در عمل محل لکه را با این محلول خیس کنید و سپس با یک پارچه مرطوب بمالید.

👇برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *